§ 1. INFORMACJE OGÓLNE
- Zapisy niniejszego dokumentu regulujące zasady zwrotów i reklamacji produktów zakupionych poprzez Stronę internetową są w całości integralną częścią Regulaminu dostępnego na stronie internetowej inzynieriawody.pl.
- Określenia i terminy użyte w niniejszym dokumencie wyjaśnione są w Regulaminie dostępnym na stornie inzynieriawody.pl.
- Klient jest zobowiązany przy odbiorze przesyłki w obecności przedstawiciela firmy dostarczającej produkt do sprawdzenia braku uszkodzeń produktów powstałych podczas transportu oraz zgodności zawartości z zamówieniem pod rygorem utraty prawa do powołania się na te okoliczności w późniejszym terminie.
- Jeżeli opakowanie posiada widoczne uszkodzenia zewnętrzne oraz istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia produktu, zalecamy odmówienia przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktowanie się z nami.
- Istnieje możliwość otwarcia paczki w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub niezgodności, bezwzględnie należy sporządzić protokół szkody lub rozbieżności, który stanowi podstawę późniejszej reklamacji. Skan spisanego protokołu szkody oraz pełnomocnictwo do złożenia reklamacji w firmie transportowej, należy przesłać na adres wskazany w zakładce Kontakt na Stronie internetowej.
§ 2. GWARANCJA
- W przypadku zgłoszenia z tytułu gwarancji, Klient zgłasza reklamacje bezpośrednio do producenta, na kontakt oraz zgodnie z procedurą określoną w dokumentach gwarancyjnych producenta, dołączonych do produktu.
- Sprzedawca realizuje zgłoszenia wyłącznie z tytułu rękojmi. Na wniosek Klienta możemy pośredniczyć w zgłoszeniu reklamacyjnym do producenta z tytułu gwarancji, jednak bezpośredni kontakt Klienta z producentem zawsze skraca czas zgłoszenia.
- Koszty transportu oraz ewentualnego demontażu produktu pokrywa Klient, chyba że w dokumentach gwarancyjnych producenta określono inaczej.
§ 3. RĘKOJMIA
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fabryczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od daty dostarczenia lub wydania produktu.
- W przypadku ujawnienia w produkcie wad fabrycznych lub niezgodności z opisem, należy postępować wg poniższych punktów:
- Należy wypełnić formularz reklamacyjny (do pobrania na dole strony), w którym należy szczegółowo opisać zagadnienia związane z reklamacją, oczekiwaną formę załatwienia reklamacji, adres zwrotny oraz nr konta bankowego na który, w zależności od decyzji rozpatrzenia reklamacji, zostanie dokonany zwrot pieniędzy.
- Reklamowany produkt należy odesłać na adres siedziby Sprzedawcy.
- W indywidualnych przypadkach, o których każdorazowo Kupujący zostanie poinformowany, Sprzedawca może wskazać inne miejsce, na które należy przesłać reklamowany produkt lub określić termin przyjazdu upoważnionego przedstawiciela Sprzedawcy w celu dokonania oględzin reklamowanego produktu u Klienta.
- W każdym przypadku Sprzedawca może poprosić Kupującego o przesłanie dodatkowych dokumentów (np. zdjęcia, odczyty ze sterownika) niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
- Koszty związane z ewentualnym demontażem i wysyłką reklamowanego produktu, a także przyjazdu upoważnionego przedstawiciela Sprzedawcy (w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego) ponosi Klient.
- W ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki, wymaganych dokumentów lub dokonania oględzin przez upoważnionego przedstawiciela, Klient zostanie poinformowany o wyniku postępowania reklamacyjnego.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, w ciągu 7 dni roboczych od dnia otrzymania decyzji, Klient otrzyma rekompensatę poniesionych kosztów (udokumentowanych) wraz ze zwrotem pieniędzy za produkt, zostanie dokonana naprawa reklamowanego produktu i jego odesłanie do Klienta lub przesłanie nowego produktu na koszt Sprzedawcy. W przypadku produktów zakupionych w Polsce, a użytkowanych za granicą, Sprzedawca nie pokrywa transportu do i od Klienta będącego poza granicami Polski.
- W przypadku reklamacji nieuzasadnionej Klient otrzyma informacje o podstawie braku uznania reklamacji oraz w ciągu 14 dni otrzyma zwrot reklamowanego produktu po wcześniejszym opłaceniu przez Klienta kosztów transportu związanych z odesłaniem produktu.
§ 4. ZWROT PRODUKTU
- Klient będący Konsumentem ma prawo do zwrotu do zakupionego produktu bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od dostarczenia lub odbioru osobistego przez Klienta pod warunkiem, iż produkt jest w stanie kompletnym, nieuszkodzonym, oraz nie nosi śladów użytkowania wykluczających jego dalszą odsprzedaż. W takim przypadku należy postępować wg poniższych punktów:
- Należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy (do pobrania na dole strony), w którym należy wskazać dane Klienta oraz nr konta bankowego, na który zostanie dokonany zwrot pieniędzy. Formularz należy przesłać na adres mailowy lub pocztą tradycyjną na adres podany w zakładce Kontakt na Stronie internetowej, do 14 dnia od dostarczenia lub odbioru osobistego produktu przez Klienta.
- Zwracany produkt należy odesłać na adres siedziby Sprzedawcy
- Należy odesłać zakupiony produkt w nieuszkodzonym stanie, wraz z całą jego zawartością (podzespoły, gratisy itp.). Koszty przesyłki ponosi Klient. Jeżeli Klient nie zwróci produktu w ciągu 14 dni od daty wskazania adresu zwroty produktu, oznacza to rezygnację Klienta ze zwrotu produktu na podstawie przesłanego odstąpienia od umowy.
- W ciągu 3 dni od otrzymania zwracanego produktu, zostanie dokonane sprawdzenie kompletności produktu oraz brak uszkodzeń produktu.
- W przypadku braku przeciwwskazań, na podany w formularzu adres e-mail zostanie przesłana informacja o przyjęciu zwrotu produktu wraz z dokumentem korygującym (celem potwierdzenia) na zwracany produkt.
- W ciągu 10 dni od otrzymania kopii potwierdzenia, zostanie dokonany zwrot pieniędzy na wskazany w formularzu nr konta.
- W przypadku negatywnej oceny zwracanego produktu na podany w formularzu adres e-mail zostanie przesłana informacja o przyczynie braku przyjęcia oraz zwrot produktu na adres Klienta po wcześniejszym opłaceniu kosztów transportu przez Klienta. Sprzedawca nie wyklucza zaproponowania rozwiązania alternatywnego (np. zwrot części kwoty w wyniku zmniejszenia wartości produktu) dla Klienta, jeżeli uzna, że uszkodzenia lub ślady użytkowania nadają się do regeneracji/naprawy. Ostateczna decyzja na rozwiązanie alternatywne należy do Klienta.
- Zwrotom nie podlegają produkty dostarczane na podstawie indywidualnych zamówień (produkty tworzone lub zmodyfikowane według wytycznych Klienta).
- Zwrotom nie podlegają produkty dostarczone w zapieczętowanym oryginalnie przez producenta opakowaniu, które po otwarciu opakowania nie nadają się do ponownego wykorzystania ze względów higienicznych.
§ 5.WYMIANA PRODUKTU
- Zasady wymiany produktu, są analogiczne jak zwrotu produktu.
- W przypadku chęci wymiany produktu należy skontaktować się ze Sprzedawcą w celu określenia szczegółów wymiany.
- Koszty produktu zwracanego oraz wysłania nowego pokrywa Klient.
§ 6. PLATFORMA ODR
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Należy przypomnieć, że adres poczty elektronicznej, pod którym można się kontaktować ze Sprzedawcą m.in. w zakresie reklamacji to kontakt@inzynieraiwody.pl
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY